In procesul de inlocuire a turbosuflantei vor fi identificate si posibilele cauze ale defectiunilor motorului si vor fi luate masuri de remediere. Cea mai eficienta cale de a analiza cauzele unei performante slabe ale turbosuflantei este de a efectua o analiza completa a motorului. In urma acestei analize se va determina si serviciul care trebuie prestat clientului.
Urmatoarele proceduri reprezinta o evaluare completa care include diferite conditii de functionare.
La montarea turbosuflantei specialistul trebuie sa respecte urmatoarele reguli tehnice pentru a asigura finalizarea cu succes a operatiei:
1. Sa verifice functionarea corecta a sistemului de lubrifiere a motorului, acesta incluzand pompa de ulei, racordurile si conductele care asigura circulatia uleiului catre si din turbosuflanta. Presiunea de lucru din sistem trebuie sa fie de minim 4 bari.
2. Sa se asigure ca circuitele de ulei de intrare si conductele de scurgere sunt curate si fixate corespunzator.
a. Coductele de alimentare si de scurgere a uleiului trebuie sa fie pozitionate in asa fel incat sa minimizeze transferul de caldura de la galeria de evacuare si de la alte surse de temperaturi ridicate.
b. Inlocuirea conductelor de intrare este recomandata deoarece acestea sunt adesea astupate cu carbon si particule dure de ulei.
c. In cazul furtunelor plastice trebuie verificat daca acestea nu s-au intarit sau deteriorat si ca invelisul interior nu s-a subtiat.
d. In cazul tuburilor de metal, acestea nu trebuie sa fie restrictionate, strangulate sau stricate.
e. Unele conducte de alimentare cu ulei au garnituri reutilizabile care permit doar repozitionarea furtunului. Trebuie verificata corectitudinea instalarii garniturii, astfel incat sa nu existe fragmente de furtun blocante in ansamblu.
3. Garniturile de etansare pot cauza probleme atunci cand sunt utilizate necorespunzator in sistemul de admisie sau evacuare al uleiului pentru turbosuflanta. Problemele se identifica in momentul in care garnitura utilizata este extrudata in conductele pentru ulei, conexiunile fiind strangulate. Este interzisa utilizarea siliconului pentru etansarea conexiunilor de intrare si iesire ulei.
Cand aceste tipuri de materiale intra in admisia pentru ulei curgerea uleiului catre unul sau mai multe lagare va fi blocata sau intrerupta. Fluxul uleiului si presiunea pot de asemenea forta materialul in lagare, care poate duce la o anumita uzura. In cazul carcasei centrale depunerile se pot extinde suficient pentru a impiedica iesirea uleiului.
4.Turbosuflanta trebuie pre-unsa avand grija sa nu se blocheze.
5. Aerul provenit din circuitele deschise trebuie filtrat. Conducta de scurgere a uleiului este lasata deconectata de la turbosuflanta in timp ce motorul este stimulat pana ce uleiul se scurge din carcasa centrala. O scurgere de ulei constanta indica lipsa golurilor de aer in afara sistemului de lubrifiere.
6. Specialistul trebuie sa se asigure ca lubrifiantul este curat si la nivel optim de operare. Atunci cand este posibil, filtrul de ulei trebuie umplut cu ulei curat pentru a minimaliza timpul de amorsare.
In foarte multe cazuri, turbosuflantele sunt inlocuite de pe motoare inainte de a se stabili cauzele defectelor aparute. Este obligatorie inspectarea starii si conexiunilor turbosuflantei inainte de a fi demontata de pe motor.
Atunci cand demontarea turbosuflantei este necesara, in timpul demontarii furtunurilor, a suruburilor sau a legaturilor trebuie determinat daca legaturile sunt stranse si fara sparturi. Odata ce dezasamblarea a fost facuta poate fi dificil sau imposibil de constatat care au fost conditiile in care s-au produs defectiunile.
Defectarea imediata sau timpurie a unei turbosuflante inlocuite poate avea
legatura cu:
- Remedierea incompleta a problemei caer a cauzat
necesitatea de inlocuire.
- Probleme aparute pe timpul
inlocuirii.
- O turbosuflanta defecta.
- Un motor
defect.
Sursa: turbocenter.ro